Szkolenie Gamification w praktyce badawczej

Zorganizowane przez Polskie Towarzystwo Badaczy Rynku i Opinii szkolenie Gamification to ciekawa propozycja dla wszystkich, którzy kształtują narzędzia badawcze takie jak kwestionariusze ilościowe czy scenariusze badań jakościowych. Tematyką szkolenia jest wykorzystanie elementów mechaniki gier, aby udoskonalić tradycyjne badania marketingowe.

Gamification (pol. grywalizacja) to "wykorzystanie mechaniki znanej np. z gier fabularnych i komputerowych, do modyfikowania zachowań ludzi w sytuacjach niebędących grami, w celu zwiększenia zaangażowania ludzi. Technika bazuje na przyjemności, jaka płynie z pokonywania kolejnych osiągalnych wyzwań, rywalizacji, współpracy itp. Grywalizacja pozwala zaangażować ludzi do zajęć, które są zgodne z oczekiwaniami autora projektu, nawet jeśli są one uważane za nudne lub rutynowe." (pl.wikipedia.org/wiki/Grywalizacja)

Szkolenie odbędzie się w dniach 17-18 czerwca 2013 roku w Warszawie. Poprowadzą je Anna Gorączka oraz Michał Protasiuk, pracujący w Kompanii Piwowarskiej. Organizatorzy wskazują na liczne korzyści, płynące ze szkolenia, takie jak: zwiększenie zaangażowania respondenta w badanie ilościowe, oraz jakościowe, pobudzenie ich kreatywności i umożliwienie rozmowy na tematy, które w zwykłych sytuacjachtrudno poruszyć. Gamification ma też wprowadzać respondenta w określony stan emocjonalny, co zwiększy prawdopodobieństwo sytuacji podejmowania decyzji.

Szkolenie ma składać się z prezentacji, ćwiczeń praktycznych oraz badania jakościowego, polegającego na grze planszowej.

Szczegółowy plan szkolenia można znaleźć na: www.ptbrio.pl